Daisypath Happy Birthday tickers

About Me

My photo
Thinking all love ever does is break and burn and end ♫♪

Monday

Pengakuan 2

Aku dapat Penang. Alhamdulillah. Untuk sambung degree.

Tapi, aku dapat apa yang aku tak nak.

Semua orang pernah rasa macam tu. Aku rasa lah.

"Dapat apa yang kau taknak."

Aku menangis waktu aku cek that result. Menangis.

I keep asking myself  "Why Penang? Why must be you?"
and I keep answering "It's okay Jashi, everything will be alright."

Well, sometimes, I need to be positive. It's just sometimes.

And something crossing my mind.

Waktu mula mula kau dapat tahu aku masuk Arau time diploma.

8 jam perjalanan aku menangis. Menangis tak henti. Waktu nak makan pun. Even sorang budak kecik tanya aku "kenapa kakak menagis?"

 Sebab aku tak nak.

Orang kata jauh perjalanan luas pemandangan. Betul.

Tapi the point is "aku taknak!" Tak cukup tu je untuk aku jawab kenapa? Tak boleh ke?

"Penang lagi dekat. Banyak ada kat Penang. Penang best." Lame untuk kau tenangkan aku punya hati, fikiran.

Tapi, aku berterima kasih untuk itu.

Syah, Azzhary, thanks. Korang best!


Aku duduk tepi, benrnyanyi untuk tenang kan hati.

*aku nak shah alam*




No comments:

Post a Comment