Daisypath Happy Birthday tickers

About Me

My photo
Thinking all love ever does is break and burn and end ♫♪

Tuesday

Amin's word(s)

Siapa Amin, kan?

One of my friends. He is quite matang. 

Compared to me, of course. 

Obviously.

Hari ni aku baru nak settle semua pasal degree. Penang. 

Serabut gila. Sumpah.
Kalut betul aku rasa.

Memang lah macam lambat lagi.
Next week nak daftar.
But this friday aku dah terbang Penang dah.

But thanks to Amin's word. Dia punya kata kata buat aku rasa . . 
Entah.
Buat aku terkesan.
Lebih kurang macam tu.

I just ask my friend, Chu, pasal link nak print borang and so on la.
Then, Amin replied.

This

"jashi ni mcm tak serius je nak masuk degree. hmm"

Cuma itu je sebenarnya. 
Tapi, bagi aku, betul apa Amin cakap tu.
Aku tak serious. Even sikit.

Macam tak ada kesedaran diri.
Haaa, macam tu yang aku rasa lepas baca ayat Amin.
Terngiang ngiang jugak lah ayat tu.

Tapi dengan ayat tu, aku settle semua dah.
Thanks Amin. Very very very much.

Lepas settle semua.
Aku fikir.

Aku yang dapat degree ni tak buat apa.
Main main.
Baru nak settle semua even cuti bukan main panjang.
Berbulan bulan.

Macam mana kalau ditakdirkan aku tak dapat?
Mesti aku menangis meraung semua.

Orang lain yang nak, tak dapat.
Aku yang dah dapat, macam buat sambil lewa je.

Aku terkesan dengan Amin punya kata kata.

Sometimes you need someone yang buat kau terkesan.
Instead of someone yang jaga hati kau.


Thanks.

No comments:

Post a Comment